קורס זה עוסק במחקר עיצוב (DESIGN-BASED RESEARCH) בחינוך, גישה חברתית-תרבותית המתמקדת בבניית סביבות למידה באופן שיתופי ושיטתי, תוך התאמה לצרכים ולרצונות של לומדים וקהילות מגוונות בחברה. הקורס דן בחיבור בין עיצוב לתאוריות למידה, היסטוריה של מחקר עיצוב בחינוך, הגדרת עקרונות של מחקר עיצוב בחינוך ואינטראקציית אדם-מחשב (HUMAN-COMPUTER INTERACTION), היבטי אתיקה של מחקר עיצוב, במיוחד עם אוכלוסיות פגיעות, שימוש בשיטות מחקר עיצוב לקידום מיומנויות חשיבה ביקורתית ושינוי בחינוך (TRANSFORMATIVE EDUCATION), ותובנות ממחקרים אמפיריים עדכניים כולל דוגמאות של מחקר עיצוב שיתופי עם תלמידים, מורים, וקהילות במסגרות שונות (בית ספר, מחוץ לבית ספר, טכנולוגיות למידה). הקורס יעסוק בהגדרות שונות למחקר עיצוב, בתהליך עיצוב עם בעלי עניין (STAKEHOLDERS), בחפצים (ARTIFACTS) בתהליך עיצוב, בהוגנות ואי-הוגנות בתהליך העיצוב ותוצאותיו, וכלי למיפוי תהליכי ותוצאות למידה (CONJECTURE MAPPING). תוצאות למידה: בסיום הקורס הסטודנטיות והסטודנטים יהיו מסוגלים: 1. לתכנן מחקר עיצוב לפי גישות שונות, בדגש על היבטים חברתיים-תרבותיים, תאוריות למידה ואתיקה. 2. להסביר את המטרות וההליכים של פרויקטים חינוכיים בהתבסס על גישת מחקר עיצוב בהקשרים שונים._ 3. לנתח צרכים שונים של קהילות מגוונות ואנשים שמעורבים בתהליכי הלמידה. 4. לזהות סוגיות אתיות במחקר עיצוב והשלכותיהן על החינוך.__ 5. לתכנן מיפוי מסלולי למידה בתהליך העיצוב, בהקשר תרבותי בדגש על תוצאות למידה.

פקולטה: חינוך למדע וטכנולוגיה
|תואר ראשון |תארים מתקדמים

מקצועות קדם

214117 - מבוא לחינוך למדע וטכנולוגיה 1 או 214118 - מבוא לחינוך למדע וטכנולוגיה 2 או 216126 - סדנת התנסות במדע בלווי מחקר פעולה


מידע סמסטריאלי