הקורס מתמקד בהיבטים תיאורטיים ויישומיים של ביצוע מחקר פעולה. הסטודנטים יתנסו בצוותים בביצוע מחקר פעולה מצומצם. ילמדו לאתר בעיה העולה משדה החינוך שברצונם לחקור, ויתנסו בהיבטים של שיטות מחקר איכותניות, יתנסו בפיתוח שאלון, עריכת ראיונות ותצפיות ויישומם בביצוע מחקר פעולה מצומצם בצוות. הקורס ינתן באופו מקוון בשילוב מפגשים סינכרוניים וא-סינכרוניים. בקורס ילמדו הסטודנטים לאתר מאמרים מחקריים בתחום המחקר המתוכנן ויקריאו ספרות מחקרית ותיאורטית בנושא הנחקר ויציגו מאמר בכיתה. הסטודנטים ילמדו לתכנן ולבצע מיני-מחקר הכולל: בחירת נושא, איתור בעיה, הצבת מטרה, ניסוח שאלות ומהלך המחקר ויציגו את תכנון המחקר בכיתה. הסטודנטים יתנסו בפיתוח כלי מחקר, איסוף ועיבוד הנתונים שיתקבלו והצגת המחקר הכולל בסיום הקורס במתכונת של כנס מדעיוכן בכתיבת עבודה מסכמת של המחקר בדומה למאמר מדעי. תוצאות למידה: בסיום הקורס הסטודנט יהיה מסוגל: 1. לדעת כיצד לחפש מאמרים מחקריים בנושא המחקר במאגרי מידע אקדמיים ולהעריך את איכותם. 2. להציג בפני המליאה מאמר מחקרי ולבצע חשיבה ביקורתית על המאמר. 3. כיצד לתכנן מחקר פעולה הכולל את רציונל, מטרה, שאלות, כלים ומהלך המחקר ולהציגו בפני המליאה. 4. לאסוף נתונים מכלי מחקר שונים ולנתח את הנתונים_. 5. כיצד להציג מחקר מלא בפני מליאה. 6. לכתוב עבודה מסכמת כדוגמת מיני מאמר אקדמי בו ידע לדון בממצאים ולכתוב דיון מחקר אקדמי. 7. לעבוד בשיתוף פעולה בצוות המחקר.

פקולטה: חינוך למדע וטכנולוגיה
|תואר ראשון |תארים מתקדמים

מקצועות קדם

214135 - התנסות בהוראת מתמטיקה


מידע סמסטריאלי