עקרונות של מנועי שריפה פנימית (בוכנה קווית וסובבת, 4 ו-2 פעימות) שיטות שונות של אגירת אנרגיה (סיווג דלקים, מצברים, מערכת פניאומטית, אלסטומרים מפותלים, גלגלי תנופה, קפיצים, חומרים משני פאזה) ניתוח מחזורים אידיאלים ואמתיים, תהליך החלפת גזים וגדישת יתר, הזרקת דלק, הצתה ותהליך הבעירה, אופייני המנוע והתאמתו לאופייני המדחף, השפעת תנאי הגובה על ביצועי המנוע.תוצאות למידה: בסיום הקורס הסטודנט ידע: 1. את הכלים הבסיסיים עבור תכנון מערכת הנעה לכלי טייס המונעים בפרופלור 2. התאמת מערכת הנעה לקבלת ביצועי כלי טייס דרושים . 3. מדידת מפת הביצועים של מערכת ההנעה. 4. בחירת מערכת טורבו מגדש. 5. הערכת ביצועי כלי טייס בתנאי רום. 6. בחינת מערכות הזרקת דלק. 7. בחירת רכיבים להפחתת פליטת תוצרי הפליטה.

פקולטה: הנדסת אוירונוטיקה וחלל
|תואר ראשון |תארים מתקדמים

מקצועות קדם

84213 - תרמודינמיקה או 114036 - פיסיקה סטטיסטית ותרמית


מקצועות צמודים

84314 - זרימה צמיגה ומעבר חום


מקצועות ללא זיכוי נוסף

35146 - מנועי שריפה פנימית


מידע סמסטריאלי