הקורס יקנה ידע, הבנה ויכולת יישום של שיטת "הסטרטאפ הרזה", שמטרתה איתור מודל עסקי מתאים, ,תוך מניעת בזבוז משאבים. זוהי השיטה המובילה בעולם לניהול מיזמים. השיטה מציעה תהליך מהיר ומסודר להבנת לקוחות, הגדרת האסטרטגיה העסקית של המיזם, זיהוי הנחות מסוכנות במודל העסקי של המיזם והתקדמות שיטתית וחזרתית לבדיקה מחדש ותיקוף ההנחות מול לקוח וגורמים אחרים רבלנטיים למיזם, כמו ספקים, משקיעים, והרגולטור. תוצאות למידה: בסיום הקוס הסטודנטיות והסטודנטים יהיו מסוגלים: 1. לזהות וליישם את השלבים הראשונים הנדרשים לקידום מיזם על פי שיטת המיזם הרזה. 2. להגדיר ולנתח צרכים שיש לתת להם מענה כבסיס למיזם. 3. לפתח מודל עסקי למיזם שיתכלל נין הגדרת הצרכים להם יש לתת מענה, הגדרת הלקוחות, כולל לקוחות שיאמצו ראשונים את הפתרון, הגדרת הפתרון והצעת הערך, ומודל ההכנסות של המיזם. 4. לתקף פתרון ספציפי למיזם מול לקוחות או משתמשים פוטנציאליים על ידי ביצוע ראיונות ותצפיות. 5. ליישם ולבחון מול המשתמש את המוצר הבסיסי לפני השלמתו, הכולל את המרכיבים ההכרחיים בלבד על מנת שהמוצר יעבוד, ללא מרכיבים נוספים שיושלמו בהמשך MVP ( MINIMUM VIABLE PRODUCT). 6. להעריך הזדמנויות ליצירת מיזמים חדשים. 7. להגדיר מדדים רלבנטיים להערכת התקדמות המיזם. 8. להציג מיזם בתמציתיות, בדגש על רכיבי המודל העסקי ותיקופם.

פקולטה: מדעי הנתונים וההחלטות
|תארים מתקדמים

מקצועות קדם

98788 - יזמות ופיתוח עסקי


מידע סמסטריאלי